Urząd Gminy Drelów zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.drelow.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2010 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Galeria zdjęć – zdjęcia w galerii nie posiadają opisów alternatywnych.
- Artykuły archiwalne – wiele z nich to skany dokumentów graficznych bez wersji tekstowej.
Powyższe treści zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej i są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 26.03.2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia na stronie
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
- Osoba do kontaktu: Radosław Struczyk
- E-mail: radoslaw.struczyk@drelow.pl
- Telefon: 83 372 32 33
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do:
- Wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu.
- Żądania udostępnienia informacji w formie alternatywnej, np. odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisu zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać:
- Dane osoby zgłaszającej.
- Wskazanie, o który element strony chodzi.
- Sposób kontaktu.
- Jeśli dotyczy – preferowaną formę udostępnienia informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, urząd informuje o przyczynach opóźnienia i terminie realizacji – nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia zgłoszenia.
W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę.
Skargi i odwołania
Po wyczerpaniu procedury wskazanej powyżej, można złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich: