Projekt – Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego  dla uczniów szkół z terenu Gminy Drelów

Gmina Drelów realizuje projekt „Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego  dla uczniów szkół z terenu Gminy Drelów”, nr FELU.10.01-IZ.00-001/23, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu X Lepsza edukacja, Działania 10.1 Skuteczna edukacja.

Całkowita wartość projektu to 668.125,00 zł, w tym dofinansowanie 596.125,00 zł. Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi 567.906,25 zł. 

Głównym celem realizowanego projektu jest wzmocnienie kompetencji kluczowych
w zakresie j. angielskiego u 95%z grupy 177 uczniów (98 dziewczynek i 79 chłopców, w tym u 5 uczniów niepełnosprawnych) ze szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Drelów Szkoła Podstawowa im. ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Szóstce, Szkoła Podstawowa
im. Legionów Polskich w Żerocinie, Szkoła Podstawowa im. Unitów Drelowskich
w Drelowie, Szkoła Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Dołdze w okresie 
do 30.06.2026 r. poprzez realizację wysokiej jakości, efektywnego i skutecznego procesu kształcenia, w formie zajęć dodatkowych z języka angielskiego oraz wyposażenie szkół.  Zaplanowane w projekcie działania bezpośrednio przyczynią się do osiągnięcia:

a) Celu szczegółowego Polityki 4. Europa o silniejszym wymiarze społecznym, bardziej sprzyjająca włączeniu społecznemu i wdrażająca Europejski filar praw socjalnych;

b) Celu szczegółowego 4e ) Poprawa jakości, poziomu włączenia społecznego i skuteczności systemów kształcenia i szkolenia oraz ich powiązania z rynkiem pracy- w tym przez walidację uczenia się pozaformalnego i nieformalnego, w celu wspierania nabywania kompetencji kluczowych, w tym umiejętności w zakresie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych, oraz przez wspieranie wprowadzania dualnych systemów szkolenia
i przygotowania zawodowego.

Osiągnięcie założonego w projekcie celu głównego możliwe będzie dzięki realizacji zaplanowanych w projekcie działań wynikających bezpośrednio z przeprowadzonej diagnozy potrzeb. W oparciu o zdiagnozowane potrzeby zaplanowano w projekcie następujące działania:

  1. Organizacja bezpłatnych zajęć dodatkowych z języka angielskiego;
  2. Dostosowanie programu zajęć do potrzeb uczniów;
  3. Indywidualizacja wsparcia zależnie od potrzeb i kompetencji uczniów;
  4. Zapewnienie odpowiednio dobranego wsparcia  uczniów z niepełnosprawnością oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zależnie od potrzeb i kompetencji;
  5. Doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne, monitory interaktywne oraz zakup programów do użycia na tablicach i monitorach interaktywnych w celu poprawy jakości i efektywności procesu kształcenia.

Grupę docelową stanowi 177 uczniów (98 dz. 79 chł.) uczęszczających do 4 szkół podstawowych z terenu Gminy Drelów:

  • 32 uczniów (18 dziewczynek i 14 chłopców) uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. ks. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Szóstce,
  • 25 uczniów (15 dziewczynek i 10 chłopców) uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Legionów Polskich w Żerocinie,
  • 78 uczniów (50 dziewczynek i 28 chłopców) uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Unitów Drelowskich w Drelowie,
  • 42 uczniów (30 dziewczynek i 12 chłopców) uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Jana Twardowskiego w Dołdze

Projekt przyczyni się do trwałej zmiany  sytuacji uczniów, którzy uzyskają  wysokie kompetencje i umiejętności w zakresie języka angielskiego. Kompetencje te uczniowie będą mogli wykorzystać na dalszych etapach edukacji, a w przyszłości wzmocnią swoją pozycję na rynku pracy województwa lubelskiego. Projekt przyczyni się do poprawy jakości, poziomu włączenia społecznego i skuteczności systemów kształcenia i szkolenia oraz ich powiązania
z rynkiem pracy. Ponadto projekt posłuży ograniczeniu istniejących barier płci i niwelowaniu nierówności. Udział w projekcie pozytywnie wpłynie na budowę chęci i motywacji
do uczenia się przez całe życie, zdobywania nowych umiejętności i kompetencji.

Rezultaty projektu:

  • 4 szkoły objęte wsparciem
  • 177 uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem

Accessibility Toolbar

Scroll to Top