Ze specjalnego transportu mogą skorzystać mieszkańcy Gminy Drelów, spełniający poniższe warunki:
a) osoby niepełnosprawne, tj. posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym (o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami);
b) osoby mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejscu zamieszkania punktu szczepień.
Gminna infolinia dla osób, które nie mogą dotrzeć samodzielnie do punktu szczepień przeciw SARS/Covid2:
Telefoniczny punkt zgłoszeń potrzeb transportowych oraz informacji o szczepieniach przeciwko wirusowi SARS-CoV-2:
83 372 32 21
(infolinia czynna: poniedziałek – piątek, godz. 7.30 – 15.00)
Koordynator gminny ds. transportu do punktów szczepień przeciw wirusowi SARS- CoV-2:
Wójt Gminy Drelów Zarządzeniem nr 8/2021 z dnia 29 stycznia 2021 roku powołał Pana Adama Bahonko na Koordynatora Gminnego ds. szczepień przeciw wirusowi SARS- CoV-2.
Do zadań koordynatora należy między innymi:
- Organizacja akcji informacyjnej dot. szczepień przeciwko wirusowi SARS-Co-2,
- Organizacja telefonicznego punktu zgłoszeń potrzeb transportowych,
- Organizacja transportu do punktów szczepień dla osób mających trudności w samodzielnym dotarciu do punktów szczepień.
Kontakt do koordynatora:
Tel. 690 900 460
e-mail: a.bahonko@drelow.pl
Najpierw rejestracja, później umówienie transportu – jak to zrobić krok po kroku
Sprawdź, jak umówić transport do punktu szczepień, gdy: Rejestrujesz się za pomocą infolinii 989
Rejestracja na szczepienie opisana jest w zakładce rejestracja przez infolinię.
- Podczas rejestracji, poinformuj konsultanta, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, konsultant infolinii 989 przekaże Ci numer telefonu na infolinię Twojej gminy.
- Zadzwoń na wskazany numer i poinformuj o swoim terminie i miejscu szczepienia.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Rejestrujesz się bezpośrednio w wybranym punkcie szczepień
Rejestracja na szczepienie opisana jest w zakładce Rejestracja.
- Podczas rejestracji poinformuj, że chcesz skorzystać z transportu do punktu szczepień.
- Jeśli spełniasz kryteria, po zarejestrowaniu Cię, punkt szczepień zgłosi Twoje zapotrzebowanie na transport do koordynatora gminnego. Nie musisz sam kontaktować się z infolinią gminną.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Rejestrujesz się przez Internet
Rejestracja na szczepienie opisana jest w zakładce rejestracja przez eRejestrację.
- Po zakończeniu rejestracji, wyświetli się link do spisu gmin oraz numerów infolinii gminnych.
- Znajdź swoją gminę i zadzwoń na wskazany numer.
- Poinformuj koordynatora gminnego o terminie i miejscu swojego szczepienia.
- Koordynator gminny skontaktuje się z Tobą, aby potwierdzić termin oraz formę transportu.
Umówiłem transport, ale muszę zmienić datę – co wtedy?
Sprawdź, co zrobić, jeśli umówiłeś się na transport, ale termin Twojego szczepienia uległ zmianie.
Zmiana terminu na wniosek pacjenta
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Dokonaj zmiany terminu szczepienia. Jeśli rejestrowałeś się za pomocą strony internetowej – zrób to właśnie tam. Jeśli dokonałeś rejestracji przez infolinię 989, skontaktuj się z nią ponownie, aby ustalić nowy termin.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale chcesz zmienić termin:
- Skontaktuj się z punktem szczepień i ustal nowy termin.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek rejestrującego
Jeśli zarejestrowałeś się na szczepienie za pomocą infolinii 989 lub internetowo i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Zadzwoń na infolinię gminną i poinformuj koordynatora o zmianie terminu i miejsca Twojego szczepienia.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Jeśli zarejestrowałeś się bezpośrednio w punkcie szczepień i umówiłeś się na transport, ale podmiot rejestrujący musi zmienić termin Twojego szczepienia:
- Zostanie dokonana rejestracja nowego terminu szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany telefonicznie lub przez SMS.
- Punkt szczepień przekaże informację o zmianie terminu szczepienia do koordynatora gminnego.
- Koordynator skontaktuje się z Tobą z potwierdzeniem zmiany terminu i formy transportu.
Zmiana terminu na wniosek gminy
Jeśli zdarzy się sytuacja, że Twoja gmina nie będzie mogła zapewnić Ci transportu w terminie Twojego szczepienia:
- Koordynator gminny skontaktuje się z punktem szczepień i ustali nowy termin Twojego szczepienia. Zostaniesz o tym poinformowany.
- Koordynator dokona dla Ciebie nowej rezerwacji na transport i Cię o tym poinformuje.