Wójt Gminy Drelów informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych przez SUSZĘ w 2024 roku.
Wniosek będzie można składać indywidualnie, tj. bez udziału Gminy, drogą elektroniczną poprzez specjalnie przygotowaną do tego celu PUBLICZNĄ APLIKACJĘ, którą Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi uruchomiło na swojej stronie https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign (logowanie możliwe przez profil zaufany)
Po zatwierdzeniu i wysłaniu wniosku o szacowanie strat należy czekać, aż dostępne będzie pobranie protokołu z szacowania strat w wyniku suszy.
Posiadanie wydrukowanego protokołu z szacowania strat stanowi warunek do ewentualnego otrzymania pomocy finansowej od ARiMR.
WNIOSEK O SZACOWANIE STRAT SPOWODOWANYCH SUSZĄ NIE JEST WNIOSKIEM O OTRZYMANIE POMOCY FINANSOWEJ, A JEDYNIE WNIOSKIEM DO OTRZYMANIA PROTOKOŁU Z SZACOWANIA STRAT.
DOPIERO POSIADANIE PROTOKOŁU JEST KONIECZNE ABY ZŁOŻYĆ WNIOSEK O OTRZYMANIE POMOCY FINANSOWEJ DO POWIATOWEGO BIURA ARiMR.
Kontakty w celu otrzymania dodatkowych informacji:
Pracownik Urzędu Gminy Drelów, pok. 13 I piętro, tel.: 83/372-32-34
Pracownik Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Grabanowie tel.: 609-662-961